sty
02,
2025
Jak holować przyczepę widlakiem? Czy to jest w ogóle możliwe? Jak dobrać odpowiedni produkt? Sprawdź i dowiedz się więcej o holowaniu przyczepy ...
Wózki widłowe wykorzystywane są w wielu firmach, zarówno na magazynach, w fabrykach, na placach budowy jak i w rolnictwie. Czasami zdarza się że na placu znajduje się przyczepa, którą należy przestawić, aby łatwiej i szybciej się po nim poruszać. Co jeśli w danym miejscu jest mało miejsca na manewrowanie samochodem lub chwilowo nie ma żadnego pojazdu z hakiem na miejscu?
Idealnym rozwiązaniem w danej chwili będzie hak holowniczy do wózka widłowego!
Dzięki wysokiej uniwersalności adapterów do wideł wózków, można je zamontować na praktycznie każdym widlaku, nie ważne czy jest to wózek spalinowy, elektryczny, a nawet wózek paletowy. Jedynym wymogiem jest maksymalna szerokość i wysokość wideł. W przypadku adapterów dostępnych w sklepie HAK-HOL, maksymalny wymiar wideł to 150mm szerokości oraz 48mm wysokości.
Adaptery takie są mocowane w prosty sposób – zakładany na wideł i przykręcany na śrubę od góry, i mogą być dodatkowo zabezpieczone dodatkowym łańcuchem, podłączonym do konstrukcji podnośnika hydraulicznego
Duża uniwersalność sprawia, że hak holowniczy może być używany w praktycznie każdym wózku widłowym, między innymi takich producentów jak:
Na rynku znajduje się niestety niewiele tego typu rozwiązań. Na rynku polskim i europejskim w tym rozwiązaniu liderem jest XIMPLIO, z 3 rodzajami rozwiązań.
Są to:
Najbardziej klasyczne rozwiązanie, które znajdzie zastosowanie praktycznie wszędzie. Klasyczna kula flanszowa, przykręcana czołowo na 2 śruby z rozstawem 90 mm, pozwoli na holowanie każdej przyczepy z klasycznym zaczepem kulowym, nie ważne czy jest to przyczepa lekka, ciężka lub też przyczepa ze stabilizatorem toru jazdy typu „AL-KO”.
Rozwiązanie dla odbiorców, którzy w swoim użytku mają przyczepy z zaczepem oczkowym. Zazwyczaj przyczepy takie spotykane są w branży rolniczej, leśnictwie, oraz tam, gdzie wykorzystywane są przyczepy z o wiele większą masą całkowitą.
Ten hak będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które posiadają przyczepy z różnymi rodzajami zaczepów wymienionymi powyżej.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedniego rozwiązania dla siebie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby użyć adapterów, które umożliwią podczepienie innego rodzaju zaczepu, oraz zamocowanie kul z innym rozstawem śrub.
Przy pomocy płyt adaptacyjnych można zmienić zaczep, i przystosować go do używania z kulami o rozstawie otworów 83x56 mm lub też 85x45 mm (np. zaczepy NATO)
Zastosowanie haka w widlaku oprócz tego, że ułatwia pracę, to niesie za sobą inne zalety.
Holowanie widlakiem jest łatwiejsze głównie przez wymiary oraz promień skrętu, a także możliwość podnoszenia i opuszczania kuli w razie potrzeb (np. aby uniknąć zarysowania tylnej burty holowanej przyczepy).
Dodatkowo transportując przyczepę w ciężko dostępne miejsce, łatwiej jest operować nią, mając ją cały czas na widoku, tym bardziej jeśli przyczepa ma dodatkową oś skrętną.
Oprócz tego, jest to oszczędność czasu, ponieważ dzięki takiemu zaczepowi, nie stracisz czasu na przesiadanie się między samochodem a wózkiem. Zwrócić też należy uwagę, że odpalanie samochodu na krótki okres, w szczególności aut zasilanych olejem napędowym (Diesel), może być zabójcze dla silnika.
W dzisiejszym artykule przybliżyliśmy nieco temat adapterów haka holowniczego do widlaków, czyli niedocenianego i mało znanego sposobu transportowania przyczepy. Za pomocą tych zaczepów szybciej i łatwiej przetransportujesz przyczepkę, szczególnie na ciasnym placu.
Już wiesz jak w posty sposób zmienić swój wózek widłowy w narzędzie do holowania nie tylko przyczepy, ale i innych narzędzi stosowanych w codziennym użytku. Nie ważne czy masz mały, czy duży plac, zaczep klasyczny lub oczkowy, a także jakiej marki jest twój wózek widłowy. W sklepie Hak-Hol znajdziesz rozwiązanie na każdą potrzebę.
Odpowiedzi:0