Kontynuując akceptujesz naszą politykę prywatności. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów dot. polityki prywatności w naszym sklepie kliknij tutaj - Polityka prywatności.
Artykuły

Bagażniki rowerowe montowane na tylnej klapie - różnice, wady i zalety


Bagażniki na klapę są najczęściej przystosowane do przewozu do trzech rowerów, ale spotyka się też rozwiązania do przewozu dwóch lub czterech rowerów. Niewątpliwie jedną z ważniejszych zalet bagażników montowanych na tylnej klapie samochodów jest fakt, że nie wymagają one żadnych dodatkowych instalacji, takich jak hak holowniczy czy belki bazowe. Decydując się na bagażnik na klapę należy pamiętać, że są one mniej uniwersalne i nie pasują do wszystkich samochodów. Do każdego bagażnika jest lista samochodów, do których może być on zamontowany.

Bagażnik na tylną klapę
Uchwyty rowerowe na tylną klapę

Sposób montażu w zależności od producenta i klasy produktu jest z reguły inny. Rozwiązanie, gdzie bagażnik opiera się bezpośrednio o blachę są najmniej zalecane, ze względu na potencjalne uszkodzenia i wgniecenia, które mogą powstać podczas mocowania, montażu, demontażu czy hamowania.

Bagażniki montowane na krawędziach klapy są stabilniejsze i przy poprawnym zamontowaniu nie powodują uszkodzeń klapy bagażnika. Przy zakupie takiego rozwiązania należy zwrócić uwagę na sposób mocowania; możliwe są mocowania na klipsach ze śrubami oraz zaciskach szybko-montowalnych. Niektóre uchwyty pozwalają nawet na otwarcie klapy bagażnika, bez konieczności demontażu rowerów.

Podobnie jak inne bagażniki, bagażniki na klapę mają dopuszczalną nośność, której nie należy przekraczać; z reguły wynosi ona od 30 do 45 lub nawet do 60 kg. Mimo wysokiej nośności załadunek ciężkich rowerów wymaga dużego wytężenia fizycznego lub pomocy innej osoby.

Montaż uchwytu rowerowego na tylne klapie pojazdu